Prawidłowe wyświetlanie oraz czas ładowania strony lub sklepu są jednymi z najbardziej istotnych elementów wpływających na ich ocenę przez odwiedzających oraz roboty wyszukiwarek.

Długi czas ładowania strony

Jest to jeden z najbardziej newralgicznych punktów, o który powinien zadbać każdy właściciel strony WWW. Długi czas ładowania się strony internetowej wpływa negatywnie na ocenę strony przez roboty wyszukiwarek Google, Bing czy Yahoo. Na domiar złego długi czas wczytywania strony odstrasza odwiedzających, którzy zniecierpliwieni ciągłym oczekiwaniem na wyświetlenie strony porzucą ją i istnieje duże prawdopodobieństwo, że do niej nie powrócą.

Wyżej wspomniana ocena serwisu przez robota wyszukiwarki ma ogromny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Błędne wyświetlanie strony

Co prawda ten aspekt nie ma wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jednak sprawi, że wielu odwiedzających porzuci stronę, zniechęconych problematycznym przeglądaniem zawartości serwisu.

Widoczność i czytelność treści

To kolejny element, który może wpłynąć korzystnie na pozycję strony lub sklepu w indeksie popularnych wyszukiwarek internetowych. Zmiana sposobu prezentacji tekstów i multimediów na stronie poprawi ocenę Twojej strony przez roboty Google. Wartością dodaną tego zabiegu jest zaprezentowanie oferty tak, aby była zrozumiała i czytelna dla jak największej liczby internautów odwiedzających stronę Twojej firmy.

Bezpieczeństwo i RODO

Wejście w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych wprowadziło niemałe zamieszanie w wielu firmach, które swoje działanie opierają w pewnym stopniu lub całkowicie na działalności w internecie. Spełnienie wszystkich oczekiwań stawianych wobec firm przez RODO nie jest wyłącznie obostrzone przepisami prawa. Zadbanie o bezpieczeństwo odwiedzających Twój serwis jest premiowane wyższą oceną strony, wystawianą przez algorytmy wyszukiwarek internetowych.

Jeśli zastanawiasz się, jak Twoja strona jest oceniana przez wyszukiwarki